Onze reis door Zuid-Amerika

Nog drie nachtjes!

We vertrekken aanstaande woensdag! We hebben er zin in om veel tijd met z'n drieën door te brengen. Om lekker veel buiten te zijn. Om veel bijzondere mensen tegen te komen en om mooie plekken te zien. In dit verhaal lees je over onze voorbereidingen.

Onze weblog heeft SILA als naam. Waar staat SILA voor?
SILA is onze werktitel. Het staat voor Samen In Latijns-Amerika! We hebben veel voorbereidingstijd gehad voor deze reis. En al die tijd praatte SILA een stuk gemakkelijker dan 'onze reis van vier maanden door Zuid-Amerika', vandaar!

Hebben we een reisplan?
Min of meer. We weten dat we beginnen in Santiago in Chili en dat we vier maanden later terugvliegen vanaf Quito in Ecuador. Tussendoor bekijken we waar we zin in hebben. Reizen met z'n drieën zal anders zijn dan reizen met z'n tweeën. Dus we laten ons programma ook afhangen van hoe het loopt. We willen het noorden van Argentinië aandoen, en daarna Bolivia, Peru en Ecuador.

Hoe doen we dat met ons werk?
We hebben roerend afscheid genomen van onze collega's bij BureauTaal en bij de gemeente Utrecht. En we mogen er na onze reis gewoon weer verder werken. Heel fijn! Verder begint Marijne na de zomervakantie op de grote school. Ze heeft er nu al zin in!

Hoe reizen we?
We hebben alledrie een rugzak. In die van Marijne zitten alleen haar speelgoedjes, en natuurlijk haar rode vriendje! Onderweg reizen we met allerlei soorten vervoer: met de bus, met de trein, met de boot, met het vliegtuig. Soms zullen we voor een week een auto huren. En misschien fietsen we zelfs een stukje!

We gaan overnachten in hostels, pensions, hotelletjes, bed & breakfasts en af en toe in een appartement. Dat gaan we allemaal ter plekke regelen.

Wat gaan we er doen?
We gaan het leven in Zuid-Amerika beleven. We gaan ook relaxen: lekker veel zwemmen, zitten op het plein van een stadje of spelen in de speeltuin van een dorp. We gaan wandelen in de bergen en zandkastelen maken op het strand. Ook gaan we ontwikkelingsprojecten bezoeken, bijvoorbeeld projecten die de positie van vrouwen of kinderen willen verbeteren.

Ondertussen gaat ons Spaans met sprongen vooruit. En gaan we steeds mooiere foto's maken! En ja, we zullen ook wat tijd doorbrengen in internetcafé's. Dan blijven jullie op de hoogte! Maar eerst gaan we woensdag 15 april in het vliegtuig zitten om in Zuid-Amerika te komen...

Karin

Hallo Etienne, Miriam en Marijne!

Jullie 'SILA"(ik vroeg me al af waarvoor het stond)-reis wordt vast een geweldig ervaring! Heel bijzonder dat jullie dit zo met z'n 3-tjes gaan doen!

Ik ben erg benieuwd naar jullie blogs en foto's!

Goede reis en maak er een hele mooie tijd van!

Groetjes Karin

Sara

Zucht...wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie! Veel plezier.
Groetjes Sara

Hiske

Lieve Etienne, Miriam en Marijne,

ik wens jullie een prachtige tijd toe in Zuid-Amerika en ga jullie zeker volgen op de weblog.

Een goede reis, veel plezier en relax!

Tot in augustus!

Liefs,

Hiske

Fre

Hoi lieve Mir, Etienne en Marijne,

Het is nu echt bijna zo ver... En door het heerlijke paasweer al helemaal in warmere sferen, of zijn jullie toch nog wel heel druk bezig?

We wensen jullie heel veel plezier in het prachtige Zuid-Amerika, en volgen jullie graag 4 maanden lang tijdens deze bijzondere trip.
Geniet van deze prachtige landen, van het dichtbij elkaar zijn en van alle leuke, interessante mensen die jullie ongetwijfeld gaan ontmoeten! :-)

Pas goed op elkaar!
Tot in augustus,

liefs van Fre, Oskar
David & Nina

Jacobien

Succes met inpakken,
Sterkte met afscheid nemen,
en vooral heel veel plezier!!

groetjes

Jacobien

Karin W.

Hallo Miriam, Etienne en Marijne !

Heel veel plezier op jullie fantastische reis! Wat een avontuur! En wat zal Marijne genieten (en jullie dus ook). Ook ik ben nu al fan van deze site en zal (maar een héél klein beetje jaloers) jullie zeker volgen. Kijk nu al uit naar het volgende verhaal! Een hele goede reis gewenst!

Groetjes Karin Peter Daan Meike

Rachel

Heeeeeeeel erg veel plezier, SILA! Het is nu al een geweldig avontuur! Ik ben wel erg benieuwd wanneer we elkaar weer zien, in 't eggie dan, want tot die tijd blijven we bloggen / mailen / skypen / etc.!
Liefs xxx

Inge Leenders

Lieve Miriam & co,

Geniet van jullie reis! De site staat in mijn Favorieten: ik ga jullie volgen!

Veel groeten,

Inge

Ellen P.

Lieve alledrie!
Fijn, je nog even gezien te hebben Miriam!
En wat een heerlijk avontuur gaan jullie tegemoet!
Geniet ervan en natuurlijk ga ik jullie reis volgen via internet! Heel veel fun! Dikke kus, LLiebellie

HAK (buren)

Nou jullie zijn onderweg...
Voor na de landing: "Welkom in Chili!"
Vergeet ons allemaal en richt je lekker op elkaar en op jullie nieuwe buren!
Tot in augustus :-)

Iris Nijkamp

Lieve Miriam, Etienne en Marijne,

Inmiddels zijn jullie ergens aan de andere kant van de wereld. Spannend hoor! Heel veel plezier de komende maanden en ik blijf jullie zeker volgend :)

Groetjes vanuit een zonnig Utrecht,
Iris

Lieve Marijne,

We zijn zo benieuwd hoe je het vind op je "lange vakantie".
We kunnen nu al zeggen dat je erg gemist word op de houtduif! Je vriendinnetjes hebben het nog veel over je!
Nou heel veel plezier en groetjes aan je papa en mama.

Liefs Esther en al je vriendjes van de Houtduif

Nicht Lotte

Ik verheug me nu al op meer mooie foto's :D
Waarom heb ik nu nog geen zomervakantie :D
Die tijd gaat veel te langzaam

Caroline, Maxine en Lucas

Lieve drie,

Jullie zijn al weer een paar dagen op reis. We hopen dat jullie er nu al volop van aan het genieten zijn en nog veel meer gaan genieten!

Lieve groet, Caroline Max Lucas

Ps: kan het niet laten: ook 'n beetje uitkijken hè :>)

Sandy

Lieve allemaal,

Jullie zijn alweer bijna terug in NL en pas net hoorde ik van het bestaan van deze weblog... Heb dus nog een heleboel te lezen. Alles goed bij jullie. O ja, dat lees ik zo wel. Hier alles prima. Nog een paar dagen en dan begint hier eindelijk de vakantie!!

Liefs Floris, Sandy en Merlijn