Onze reis door Zuid-Amerika

Ecuador is het einde?

We zijn in Ecuador, het laatste land van onze reis. In dit verhaal lees je wat we er doen. Ook blikken we al een beetje terug oponze reis. En wekijken alvast vooruit naar onze terugkomst in Nederland. Veel leesplezier!

Ja, we zijn aangekomen in het laatste land van onze reis: Ecuador.Wat hebben we hier gedaan?

  • De hoofdstad Quito brachten we een kort bezoek. We gingen naar de grote markt van Otavalo. En we hebben in Quito Etiennes zus met haar gezin opgehaald. Zij reizen een stuk met ons mee in Ecuador. We zijn bijvoorbeeld samen naar de evenaar geweest.
  • We dobberden in de warmwaterbronnen van Baños. Etienne heeft er met de familie ook een dagje jungle gedaan!
  • We hebben kennisgemaakt met de stad Cuenca. Marijne is er goed geslaagd voor haar Nederlandse verkleedkist. En we hebben er een dagtour gemaakt naar een indigenes-dorpje in de buurt. Cuenca vinden we een stad ombest eens terug te komen!
  • Nu zijn we in Monteñita aan het strand. Het zwembad is heerlijk en de zee is nóg fijner!

Wat hadden we niet bedacht van te voren?

  • Dat er in Zuid-Amerika ook een rookverbod is in restaurants. Geweldig!
  • Dat het echt heel gemakkelijk kan om 4 maanden te leven uit twee rugzakken. We hebben zelfs teveel mee!
  • Dat het zo gaaf is om zoveel tijd met z´n drieën door te brengen. Dat leek ons al geweldig, maar dat is het dus ook echt!

Kunnen we goed vegetarisch eten in Zuid-Amerika?

Ja, dat gaat prima! In Argentinië was de keus iets minder groot. Maar in de andere landen is er genoeg groente te krijgen om heerlijk te eten. En, gelukkig lusten we een visje op z´n tijd ook. In Peru waren de restaurantjes trouwensook goed in nepvlees: gluten die smaken als vlees.Etienne en Marijne hebben zelfsalpaca gegeten. Alpaca is een soort lama. Aan de geroosterde cavia hebben we ons nog niet gewaagd overigens...

Nu we in het laatste land van onze reis zijn, komt de terugkeer ook weer in beeld. Waar kijken we naar uit voor als we terug zijn?

  • Marijne heeftstraks weer een eigen kamer. Fijn voor Marijne en fijn voor ons! Wat voor Marijne ook heerlijk is: dat ze straks weer vriendjes en vriendinnetjes in de buurt heeft om mee te spelen. Ze is de speelafspraken al aan het plannen!
  • We hebben trek inwortelstamp en erwtensoep! En we hebben zin in de oude kaas, pain du boulogne en biogarde roer van de Albert Heijn. We willen fietsen! Het lijkt me ook heerlijk om weer eens onder een dekbed te slapen, in plaats van onderlakens met dekens of spreien.
  • Verder kijktMarijne er inmiddels naar uit om niet meercontinu over haar bol geaaid te worden.Ze heeft er na ruim drie maanden reizeneen beetje genoeg van dat iedereen haar zo schattig vindt. Nou, dat is in Nederland gauw over!
  • We hebben er ook veel zin in om weer bij te kletsen met familie en vrienden (en ja, ook met collega´s!). Want jullie reacties lezen is heel fijn, maar niet het echte werk, toch? En, waar weons natuurlijk enorm op verheugen is om ons jongste nichtje Tessel te gaan knuffelen!
  • Tot slot, Etienne verheugt zich er op om een nieuwe grote reis te gaan plannen!

Maar eerst gaan we genieten van de laatste twee weken van deze grote reis. Jullie horen nogvan ons!

Reacties

Reacties

Rachel

Hoei, dat is snel gegaan! Nog maar 2 weken voordat jullie weer thuis zijn en zonder slippers aan te hoeven kunnen douchen. Of kijk je daar niet naar uit?
Superleuke foto's zijn het weer! Een nieuwe hobby? Moest vooral lachen om die wonderland-foto ...
Wij blijven voorlopig gewoon mailen en bloggen. Of misschien tot skypes?
Liefs Rachel

opa en oma-Alkmaar

Ja Miriam,
De appel valt niet ver van de boom, want als het aan papa lag, waren wij ook al op wereldreis gegaan.
Maar het wordt Laos, Vietnam en Cambodja.
Geniet van de laatste 2 weken, deze zullen zeker omvliegen, ook nog proficiat met je moeder die vandaag jarig is, knuffel voor jullie allemaal en een extra knuffel voor Marijne

Elles (en ik denk ook Hiske)

Het wordt inderdaad weer tijd voor een gewone, nuchtere Hollandse wandeling in de duinen.

tante Ine en oom Jac

Hoi Etienne, Miriam en Marijne,
Wat een mooie foto's zeg. Ja, nog een paar weken en dan zijn jullie weer gewoon thuis in Nederland met de zon en..... de regen. Geniet de laatse weken nog van al het moois en van elkaar want het is toch geweldig om zo lang, met z'n drietjes iedere dag bij elkaar te zijn.
Groetjes en knuffel van tante Ine en oom Jac

Erwin

Tjeemig dat gaat snel! Zo te lezen en te zien heeft de reis helemaal aan jullie verwachtingen voldaan en is het ook mooi dat jullie alweer kunnen uitkijken naar het teruggaan naar Nederland. Tot over 2 weken (of iets langer ;-))!

Ruud van Nistelrooij

Miriam,
Ik sta op het punt naar de verjaardag van je moeder te gaan. Daar tref ik ongetwijfeld ook nog wel familieleden. Toch bijzonder dat ik nu van ver weg jullie verhaal lees. Ik denk dat ik zo meer van jullie weet dan van andere neven en nichten in Nederland!
Geniet er de laatste weken nog van!

Lieke, Daan, Erik en Noella

Hoi allemaal daar in Equador. Prachtige foto's en leuke verhalen. Onze vakantie komt er nu ook ras aan en hopelijk zitten we vrijdag as op de boot ergens op de Wadden of op de Noordzee. We kijken wel waar de wind ons brengt. Het is allemaal tich wel weer heel snel gegaan vinden we, maar volgens ons hebben jullie een zeer bijzondere herinnering opgedaan. Hopelijk eentje die Marijne, als ze groot is, ook nog niet vergeten is. Geniet van de laatste 2 weken en tot heel snel,

liefs van ons allemaal

Lieke, Daan, Erik en Noella

jan en antoinet

fijn dat jullie zo genieten van deze grote reis met alle natuur en de mensen die je ziet en jullie zien onderweg. Geniet verder en goede terugreis samen.

Brigit

Hoi Etienne, zit ik hier op kantoor naar jouw foto's te kijken en je verhaal te lezen en me af te vragen wat ik in hemelsnaam hier in nederland doe. Geniet van de laatste weken!!!

Groet, Brigit

Jan Gr.

Hoi Etienne en familie,
Fijn om dit avontuur zo mee te mogen maken vanuit NL.
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Ik weet nog wel een leuk plekje in Culemborg...
Hier zijn de weergoden de temperatuur weer een beetje aan het opstoken voor jullie terugkeer, zodat de schok niet zo groot is. Geniet nog met volle teugen en dan een goede thuisreis!
Groetjes,
jan greeven.

BureauTaal collega's

Hoi Miriam,

Zo te lezen genieten jullie nog volop, heerlijk om te lezen! Maar het einde is ook wel in zicht he? We denken nog altijd aan je hoor... Hieronder een paar berichtjes van je collega's:

Hee Miriam,

Hoe gaat het in het verre Zuid-Amerika? Hier een gedicht om jullie Spaans nog even te oefenen. Hoe is je Spaans inmiddels? Heb je niveau B1 al bereikt? Ik ben benieuwd wat er in het gedicht staat, het gaat in ieder geval over Ecuador… Geniet er nog van! Groetjes, Imre

ECUADOR (Hipatia Veintimilla)
Nací con el sol
que cae en tus riberas,
Crecí con el calor de tu gente,
Con la belleza de tus paisajes,
Con la luna de tus noches

Mis lágrimas se cubrieron
del azul de tu cielo,
Mis enseñanzas se forjaron
del vivir en tu ensueño

Mi vida en ti nació
mis sueños, y
mis alegrías

Me has dado el orgullo de ser
parte de ti,
De tus cuatro bellas regiones,
De tu riqueza natural y cultural

Mi tributo a ti
mi pequeño país El Ecuador,
Grande en fe, en amor,
y en belleza sin igual


Hoi Miriam,

We hebben elkaar nog niet ontmoet, maar sinds 1 juli ben ik je collega bij BureauTaal. Ik heb een paar van jullie reisverhalen en foto’s bekeken, ziet er gaaf uit!

Tot binnenkort,

Groet Janneke


Ha die Miriam, Etienne en Marijne,

Mexicaanse griep, hommeles in Bolivia, vliegtuigen die neerstorten… Af en toe staat een schijtebroek als ik doodsangsten uit, als ik bedenk dat jullie SILA zijn. Maar als ik dan jullie verhaaltjes op de site lees. En ik zie die prachtige foto’s. Dan ziet het er gelukkig heel onschuldig uit. Dan ben ik weer een beetje gerustgesteld ;-)

Daarom moeten jullie vooral nog heel veel genieten van jullie reis, en van alle indrukken. En lekker veel foto’s maken. Daar kunnen we hier mooi van meegenieten!

Ik wens jullie nog heel erg veel plezier met SILA te zijn. Tot ziens!

Liefs, Floor


Lieve Miriam (en natuurlijk ook Etienne en Marijne),

Aan je vragende kopjes in je teksten te zien, ben je ons nog niet vergeten. Mooi zo! Het leek ons wel leuk om je een ‘stuur- iets- leuks- naar- Miriam- mail’ te sturen. Ik stuur je hierbij iets heel moois: een demonstratie voor de ELO!

Wat moet je doen?
Ga naar www.leereenvoudigschrijven.nl en log in met deze gegevens:
Inlognaam: mkreij
Wachtwoord: miriam202

Je komt dan in de demonstratieversie van de ELO. Hier hebben we zo hard en lang voor gewerkt. Het resultaat is geweldig! Heel veel succes en plezier ermee!

Geniet nog van je fantastische reis en we zien elkaar weer op 1 september. Liefs, Iris

oom Arie en tante Gerrie

hallo alledrie, wat een belevenissen weer allemaal. Het lijkt me wel leuk om na al die tijd weer wat familie te zien en er leuke dingen mee te doen. De foto's blijven mooi. en wij kijken toch ook weer uit naar de dag dat jullie terug zijn, dan kunnen we echt goed bijpraten. Ik verheug me er echt op. Marijne zal vast al weer heel veel gegroeid zijn in die tijd. Wanneer komen jullie precies aan? heel veel liefs en een dikke knuffel voor julie allemaal, tante Gerrie

Tessel

Joepie! Ik kijk er ook erg naar uit om jullie te zien!

Marijne, neem je dan je nieuwe verkleedkleren mee? ..dan zet ik mijn mooie peruaanse muts op.
Oom Etienne, laat je dan je baard weer staan? ..dan doe ik mijn zwitsal haarlotion in.
Tante Miriam, heb je naast de oude kaas en biogarde roer van AH ook zin in beschuit met roze muisjes? ..dan zorg ik dat het klaar staat!

Knuffel van jullie jongste nichtje

Guus Meeuwis

Geniet met volle teugen want zo'n tijd komt nooit meer terug!

lalalalalallalalalalalalalalallalalalla

Desiree

Ha Etienne, we zitten nu vlakbij jullie in Leon. Het is ook erg leuk om hier weer de zee en de zon en alle mensen te zien. Alle oude problemen zijn weer opgelost en de nieuwe uitdagingen....dienen zich alweer aan. Ik ga ze allemaal beloven dat jij na 15 augustus alles zal regelen....groetjes Desiree.

Annet

He Etienne!
Het is nu zo rustig op het werk dat ik uitgebreid jullie site heb kunnen bekijken, lekker wegdromen op het werk..haha.
Tot snel
Groeten Annet (PMB)

Remco, Aicha, Damian en Jamy

Misschien een beetje laat, maar zo te zien vervelen jullie je niet. Wij zijn al terug van vakantie en bij thuiskomst zagen we de kaart van Marijne liggen. Damian snapt niet dat jullie nog steeds op vakantie zijn...want wij zijn ook alweer terug.
Gefeliciteerd met de verkoop van het huis, maar jammer dat jullie nu ook echt gaan verhuizen.
Mooie foto's, moeten wij ook een keer heen....
Tot snel.

Youette

Ha lieverds,
Wij zijn weer terug van ons avontuur in Ecuador. Hebben genoten van ieder moment. Wat heerlijk dat het zonnetje Mantanita zich nog laat zien, maakt alles toch even wat vrolijker al hebben jullie het zonnetje natuurlijk bij je. Een goede vlucht morgen naar Quito en veel plezier jullie laatste daagjes. Mochten jullie nog interesse hebben, weten we nog een leuk adres met prachtig uitzicht over Quito voor een laatste etentje. Hebben jullie trouwens nog contact gehad met de kunstenares? We kletsen thuis wel verder.
Veel liefs Noortje, Lotte, Ton en Youette

WELT

Ha Miriam, Etienne en Marijne,

Wat heb ik genoten van jullie verhalen en belevenissen en niet te vergeten de leuke foto's!
Maar daarnaast vond ik het ook erg leuk om de reacties van anderen te lezen. Wat hebben we een bijdehand nichtje. A.s. vrijdag gaan we haar bewonderen. Misschien heeft ze dan beschuit met muisjes voor ons gesmeerd.
Laat ons weer weten wanneer jullie weer op reis gaan? Als familie willen we graag alles bijhouden.
We wensen jullie een goede terugreis toe en een behouden thuiskomst.
Groetjessss Els

lidwien roding

Hoi Etienne en Miriam,

Vond het erg leuk om jullie reisverhalen te lezen!
Als ik het goed begrijp gaan jullie binnenkort weer naar huis; ik wens jullie een goede terugreis met veel meegenomen mooie ervaringen en herinneringen.
En succes met alles weer in Nederland: werk, verhuizen e.d.

Groetjes,
Lidwien Roding

mariska vollering

Ha Miriam,

Jammer voor jullie, fijn voor ons: je komt bijna weer thuis! Dan kunnen we hier weer van je genieten. Intussen lees ik met heel veel plezier jullie verhalen en geniet ik van de mooie foto's. En geniet er zelf ook van dat je vakantie hebt: gooi er eens een lekkere tangconstructie tegenaan in je verhalen!

liefs, Mariska

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!