Onze reis door Zuid-Amerika

Hoera!

Dit verhaal beginnen we met groot persoonlijk nieuws uit Nederland. Je kunt ook lezen over onze toeristische uitstapjes van de afgelopen weken. En daarna lees je hoe het reizen met een meisje van 4 ons bevalt.

Wat is ons nieuws uit Nederland?

• Hoera,Tessel is geboren! Chris en Ilse hebben hun dochter een heel stoere naam gegeven! We kijken er erg naar uit om ons allerjongste nichtje straks echt te kunnen knuffelen!
  • En, ook fijn: ons huis is verkocht! De papieren moeten nog in orde gemaakt worden. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat dat goed komt. Dan kunnen we nog tot eind oktober in Zaandam wonen. En daarna? Dan gaan we naar het midden vanNederland.

Wat deden we de afgelopen weken in Peru?

• In Cusco hebben we ons goed vermaakt. We zijn naar een prachtige Inca-tempel, naar een spectaculaire dansvoorstelling en naar een ´hele coole´ speeltuin geweest.We bezochten de indrukwekkende Inca-stad Machu Picchu. En we zwommen weer eens in thermale bronnenbaden, dat blijft heerlijk!
  • Marijne wasenorm onder de indruk van de modeshow die in de trein vanaf Aguas Calienteswerd opgevoerd. We denken dat ze een carriere als model-danseres overweegt...
  • We hebben in Chiclayo, in het noorden van Peru, op het strand en bij het zwembadgespeeld. De bedden in deze logeerplek zijn heerlijk, we hebben hier zelfseen keer uitgeslapen tot kwart over acht!

Is dat nou handig, reizen met een kind van 4 jaar?

• Ja!Vooral als je veel wc´s wilt meemaken. Voor een moeder met enige smetvrees is het wel jammer dat meisjes niet staand kunnen plassen... En in sommige restaurantjes kun je de wc beter niet gezien hebben...
  • De logeerplekken zijn niet erg kindveilig, maar Marijne is oud genoeg om te begrijpen wat ze wel en niet mag. Bijvoorbeeld bijhet balkon of de electriciteitsdraden. Of dat ze geen troepjes van straat in haar mond mag doen. Of dat ze goed haar handen moet wassen. Dat geeft ons wel rust.
  • Verder is ze jong genoeg om haar te kunnen afleiden tijdens lange reizen. Ze is er altijd voor in om spelletjes tedoen. En wat ook fijn is: ze kan de menukaarten nog niet lezen, dus soms zeggen we gewoon dat er géén pizza is in het restaurant... Soms denken we terug aan de tijd dat Marijne nog in de rugdrager kon. Dat was toch ook wel handig voor het bezoeken van steden! En voor het wandelen in de bergen. Kun je net iets meer kilometers maken!
  • Reizen met een nieuwsgierig meisje is ook heel handig als jecontinu wilt vertellen wat erinhetSpaans gezegd is. Wat zegt die meneer, mama? En toen? Wat zei hij toen? Marijnepraat zelf ook de hele dag. Heel gezellig hoor. We maken de landen en de mensen anders mee, omdat Marijne op anderedingen let. Enomdat we veel in speeltuinen komen, beleven wede mensen in Zuid-Amerika ook via hun kinderen. Dat maakt het reizen boeiend!

Kortom,dolle pret om te reizen met een kind van vier!Dat blijven we gewoon nog een maand doen! Over een paar dagen gaan we naar Ecuador. Tot later!

Noortje

en ZATERDAG gaan wij naar jullie toe dus ZONDAG
(op mijn allerliefst peetoom zijn Birthday) komen we aan !
wat wil je eigenlijk hebben ????
Kusjes aan de rest :P

-xxx- noortje
p.s we hebben ook nog eens wat voor marijne
hopen dat ze het nog past

ton

nu eerst maar even scheren voor zondag, zo krijg je geen zoen van mij. Anders krijgt Marijne er wel 2

Jort de Regt

Hoi Marijne,

Ik ben vandaag jarig, nu ben ik al vier jaar! Ik praat veel over jou, want ik denk maar steeds dat we samen naar de Dijk gaan. Ik wil heeeeeel graag weer een keertje met je spelen, maar geniet eerst nog maar even van jouw lange vakantie. Hele dikke kus van Jort de Regt! en natuurlijk de groetjes aan pappa en mamma

Ingrid Molenaar

Lieve reizigers,
ik wil jullie even laten weten dat ik ontzettend geniet van jullie enthousiaste reisverslagen. Wat een belevenis voor jullie en Marijne! Ik krijg zo ook wel heel erg zin in onze eigen reis met kids naar de VS. Heel bijzonder om alles door vier extra ogen te zien.
Geniet nog van jullie laatste maand!

Liefs, je collega Ingrid

Annemieke Stolker

Hoi Etienne,

Da's een tijd geleden! En dan kom ik toevallig jullie hier op deze weblog tegen. Stoer om op stap te gaan met je dochter, en zo te lezen gaat dat prima en dat verbaast me eigenlijk ook niet.

Happy travels!
Annemieke

Topaz Vroegop

Lieve Marijne,

Bedankt voor je mooie kaart uit Peru, we zijn gelijk naar jouw foto's gaan kijken op deze website. Ik vind je heel lief en ik mis je. Als je terugkomt, kom je dan nog een keertje spelen? Heel veel liefs & een dikke kus van Topaz (Dante, papa & mama).

P.S.:
Groetjes ook aan jouw papa & mama.

Desirée

Leuk dat jullie zo genieten in LA. Heb je nou een driedagsbaard Etienne? Dat staat ook wel cool. Ik ben blij dat je over een maand weer terug bent. Volgende week vlieg ik naar Leon. Het gaat best goed hoor. We kunnen best zonder jou ;-)......alleen nog geen geld voor grond ;-(

Sara

Leuk om jullie enthousiaste en vrolijke verhalen mee te lezen! Veel plezier in Ecuador!
Groetjes Sara

jan en antoinet

we lezen hoe goed de reis gaat voor jullie alle drie, meer kan je niet wensen. Als we ook nu weer kijken naar de fotos van onderweg denken we hoe mooi de natuur, cultuur en de mensen zijn door veel afstand te overbruggen. Fijn dat wij op afstand mogen meegenieten. We hebben ooit gehoord dat er meer portugees dan spaans wordt gesproken, maar begin nu toch hieraan te twijfelen. Groeten en veel genot samen.

Melissa Room

Hoi lieve Marijne,

Bedankt voor de mooie kaart! Heel veel plezier in Zuid Amerika. Ik mis je wel een beetje. Als je weer terug bent kom je dan gauw weer eens spelen? Groetjes en een dikke kus van Melissa.

En groeten aan Etienne en Miriam, ook namens Melvin, Cyrilla en Edwin.

arie en gerrie boersma

Hallo weer alledrie, weer leuk om jullie verslag te lezen. MachuPichu is erg indrukwekkend he. Verder maak ik nu van de gelegenheid gebruik om Etienne alvast te feliciteren met zijn verjaardag en heel veel dikke kussen van zijn peettante natuurlijk. Op zijn cadeautje zal hij moeten wachten tot hij terug is. Wij wensen jullie samen een hele fijne dag, leuk dat Youette en de rest van het gezin dan ook daar zijn. Veel lieve groetjes en een dikke zoen voor alledrie, oom Arie en tante Gerrie

Mylene

Hallo jarige job,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe ver je ook zit, dit dingen gaan gewoon door. Leuk dat Yuoette en fam. bij jullie zijn. Wens jullie allemaal fijne gezellige weken. Zie jullie in Augustus.
Love Mylene.

tante Ine en oom Jac

Etienne, Proficiat met je verjaardag, wat een andere verjaardag zo met jullie drietjes, o nee, er komt nog een familie bij je op bezoek!!!!!! Dat lijkt me ook wel geweldig. Maak er een fijne dag van, geniet nog van de vakantie, de mooie landen, natuur en cultuur. Groetjes en knuffel ook voor Miriam en Marijne.

Joost Brigit en Rosa

Hoi Etienne,

De handjes zijn hier al de lucht ingegaan. En niet alleen omdat Tessel zo'n lief klein zwartharig mensje is, nee ook omdat Ome Etienne jarig is!

Hartelijk gefliciteerd en veel plezier vandaag!

Martine, Eric, Marieke en Fenna

Lieve Etienne,

Gefeliciteerd met je verjaardag, hoera!
Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie en het nieuws uit Nederland is natuurlijk ook mooi, nog een lief nichtje erbij en jullie huis verkocht! Dus nog twee keer gefeliciteerd.
Hier alles goed! Marieke heeft schoolvakantie en is lekker uit logeren. Fenna heeft de waterpokken (gekregen van Marieke...), maar lijkt er niet veel last van te hebben.
Verder gaan we waarschijnlijk nog een weekje kamperen ergens in Nederland (ook heel leuk ;-) )
Een fijne dag en tot gauw!
liefs,
Martine

Jasper

Ha Etienne, gefeliciteerd met je verjaardag en de verkoop van jullie huis! Maak er een mooie dag van en geniet van jullie laatste weken!
Grtn, Lisa, Thijmen, Floris & Jasper

Tessel van Kreij

He coole oom Etienne, de superman van het zwembad.

Van harte gefeliciflapsteerd met je verjaardag. Echt tof dat jij de eerste oom in mijn leventje bent die jarig is. Als ik bedenk hou oud je vandaag bent geworden.... wow... dat is het aantal dagen dat ik nu uit de buik ben vermenigvuldigd met 500.000 of zoiets!

Ook nog hartelijk bedankt voor de leuke kaart. Wil je Marijne en tante Miriam heel veel babykusjes geven.

Groetjes en kusjes van Tessel

tante Ine en oom Jac

Hoi vakantiemensen, een leuke verjaardag gehad? Ja de limburgse vlaai komt wel als jullie terug zijn. Wat fijn dat jullie nu dichter bij ons komen wonen. Ja Horst is niet het midden van het land maar wel een mooie omgeving en leuk om te wonen!!!!!! Dus...... We zien wel. Geniet nu maar eerst nog een paar weken van de vakantie. Groetjes en knuffels, oom Jac en tante Ine

Erica

Hey!
Wat fijn, weer allemaal nieuwe verhalen... Ben jaloers!
Geniet nog lekker van wat komen gaat en tot gauw!
Groetjes,
Erica

Peter Karin Daan Meike

Hoi schatten in dat verre land! We zijn de tel al kwijt: in hoeveel landen zijn jullie al geweest? Wij zaten op de Veluwe en daar heeft Meike wel een paar keer gevraagd wanneer we weer naar Nederland gingen... Zie: je hoeft helemaal niet zo ver weg!
Driemaal van harte gefeliciteerd: verjaardag Etienne, verkoop huis en nieuw nichtje!
Jullie verhalen zijn heel leuk om te lezen en de foto's zijn geweldig. Groetjes ook van Peter Daan en Meike.
Karin

Elles (en ook namens Marc en John)

Hi mensen,
Nog eventjes en dan kunnen we jullie weer van dichtbij meemaken. Het blijft leuk om te lezen wat jullie zo meemaken.
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Stiekem ga ik de avonden in Zaandam toch een beetje missen.
Tot snel in het koude kikkerland, en voor nu:
Ga vooral zo door! Geniet ze.
Kus, Elles