Onze reis door Zuid-Amerika

Rust in Peru

Daar zijn we weer! In dit verhaal lees je wat we doen in Peru, en ook wat we er niet doen. We merken namelijk dat er natwee maanden reizen wat begint te veranderen in ons tempo...

Welke persoonlijkerecords hebben we gebroken?

• We hebben voor het eerst in deze reis een tweedaagse tour gedaan. Of zoals Marijne het noemde: we gingen op avontuur.Het avontuurbracht ons bij de condors. Hier in Peru leven deze indrukwekkende vogels nog gewoon in het wild. We zijn op 4910 meter boven zeeniveau geweest. En we zwommen in een thermaal bronnenbad onder de schitterende sterrenhemel.
  • Een ander persoonlijk record: we zijn al meer dan twee weken op dezelfde plek. In de stad Arequipa in het zuiden van Peru.In Arequipa is genoeg te beleven. En we vinden het ook heerlijk om te relaxen in de fijne tuin van ons hotel. Lekker spelletjes doen aan het zwembad oflezen in de schommelbank. We voelen wat minder druk om alles te zien en alles mee te maken. Er lijkt wel wat rust over ons te komen... Lekker hoor!
  • Trouwens, voor de condors mochten we om 5 uur ´s morgens opstaan. Vroegterecord! Ook nog niet eerder meegemaakt: we kregen een verjaardagsfax van ons petekindje Amée!
  • Nog iets wat nieuw is voor ons: souvenirs opsturen naar huis. We hebben al twee keer een pakket verzonden. Want twee rugzakken is toch te weinig om ook nog alle artesania te bergen!

Verwennen we Marijne?

Ja! En niet alleen wij hoor. In Zuid-Amerika zijn niet zo gek veel blondje kindjes. En er zijn al helemaal weinig blonde kindjes van 4 die dansen als een prinses. Marijne vindt het bijna gek als mensen op straat niet que linda, que bonita of que hermosa tegen haar zeggen. We maken regelmatig mee dat mensen met haar op de foto willen. En in een restaurant kreeg ze zelfs gratis een toetje, omdat ze zo hermosa was. Tja, het is maar goed dat de mensen niet verstaan wat ze allemaal zegt! Want soms...

Naar welke muziek luisteren we vooral op de MP3-speler?

Etienne heeft als favoriet het nummer 18 van Mobi. Marijnes top 3 is als volgt: de Ketchupsong, Violinde van Sprookjeswonderland en Jip & Janneke. En Miriam luistert veel naar Gerard van Maasakkers.

Wat eten we als ontbijt?

Nou, ook op deze logeerplek is er een heerlijk ontbijtbuffet. We mogen dus elke dag kiezen. Marijne neemt een broodje met worst (krijgt ze thuis niet...) en een kop melk. Daarna krijgt ze van de dames achter het buffet nog een broodje om te verkruimelen voor de vogeltjes in de tuin. Ondertussen eten Etienne en Miriam broodjes met tomaat en kaas en avocado, mmm. En een bakje vers fruit: ananas, papaya, druiven, banaan, mandarijn. En als toetje nemen we dan vaak nog een bakje yoghurt, al dan niet met granola. En natuurlijk koffie voor Etienne en thee voor Miriam. En ja, het ontbijt is buiten in de zon! Wat een leven he.

Waar kijken we naar uit voor de komende weken?

Dat Marijnes jongste oom en tante een kindje gaan krijgen. Dat Etiennes oudste zus Youette met haar gezin naar Ecuador komt. En dat we nog ruim6 weken vakantie voor de boeg hebben! Tot hetvolgende bericht maar weer!

Lieke, Daan, Erik en Noella

Hi Lieverds,

leuk om weer een nieuw verhaal van jullie te lezen. De tijd gaat nu echt snel en met iets meer dan 2 weken heeft Daan zomervakantie en gaan Youette en familie naar jullie toe! Wij hebben ook zin in de vakantie, maar het duurt nog wel even tot begin augustus, voordat wij weer de boot opstappen. Geniet van de rust en de prachtige omgeving en we kijken uit naar jullie volgende verhaal,

liefs van ons allemaal,

Lieke, Daan, Erik en Noella

Gerrie en Arie

Wat leuk dat jullie op dezelfde plaatsen zijn dan wij. Wij vonden Arequipa zo'n mooie stad. En ja wij moesten ook vroeg op om de condors te zien. Dat was wel een geweldige ervaring. De hoogte was niet zo fij, daar heb ik toen behoorlijk last van gehad, maar cocathe verhielp dat wel. hebben jullie dat ook al gedronken?. Ik vind het iedere keer weer leuk om alles te lezen. Ben benieuwd waar het volgende bericht vandaan komt. maar lekker uitrusten hoort er ook bij. Veel liefs, Gerrie en Arie

Iris

Hoi!

Wat is het toch nog steeds geweldig om jullie verhalen te lezen. Ik kijk er iedere keer naar uit! En wat zijn de foto's prachtig!! Wauw, ik wil ook wel naar Peru ;) Zo te lezen en te zien zijn jullie heerlijk aan het genieten van alles wat jullie overkomt. Ga vooral zo door!!

Hier in Nederland is alles goed! We hebben zelfs mooi weer, 25 graden... Bij BureauTaal gaat het ook goed. Maandag is onze nieuwe collega, Janneke begonnen. Dat is erg gezellig! Inmiddels is de ELO klaar, die zijn we nu druk aan het promoten. Erg leuk!

Ik zal je verder niet vermoeien met het werk, hihi. Geniet lekker met elkaar en tot het volgende berichtje.

LIeve groetjes, Iris

Bart en Maroescha

Hola, als ik het zo lees en de foto's zie, dan is het inderdaad goed uit te houden daar, mooi hoor!

Geniet ervan samen!

PS Waar blijft het antwoord op de vraag van het laagste voetbalveld?

Sabine

Gerard "couscous, appelmoes en een kroppie sla" van Maasakkers? Ik dacht dat alleen Pieter die tik had!!

Geinig!

Leuke foto's weer!!!

Haudoe,
Sabine

jan en antoinet

jullie zien en genieten volop van alles wat is geschapen in deze wereld, schitterende plaatjes hoor. Fijn dat het goed gaat met jullie reis,groetjes.

pietspeurneus

Familie portret is steeds etienne, marijne, miriam. Wie weet of dit een NLP voorschrift is of lauter toeval?

Jacqueline, Vincent en de meiden

Hé lieve Miriam, Etiënne en Marijne,
Tsjonge wat genieten wij mee van jullie belevenissen! Wat fijn dat we mee mógen genieten. Wat hebben jullie 't goed!
Marijne: wat is je haar lang!
Heel veel mooie momenten nog!
Liefs uit Alkmaar!

WELT

Hey Miriam, Etienne en Marijne,

Elke keer is het leuk om jullie verhalen te lezen en niet te vergeten de mooie foto's te bekijken!
Een hele belevenis en avontuur. En daarbij niet te vergeten het lekker weer.
Momenteel is het hier ook een tropisch klimaat. We hebben al de hele week hoge temperaturen: 25 á 30 graden. Het is nu wel heel benauwd en voor de tuin is een bui van harte welkom.
Verder is het hier allemaal rustig en we zijn ook heel benieuwd naar de familieuitbreiding.
Nog een fijne tijd toegewenst!
Liefsssssssss uit Brabant,
Els

Tonia

Hoi Etienne, Myriam en Marijne,
Moby maar meteen opgezet: is inderdaad wel fijn, misschien sunday (the day before my birthday) ook maar 'ns proberen.

Ik vind jullie verhalen erg leuk: lekker ontspannen mooie plaatjes. 'Krijg ook zin in lekker vakantie! Nog een weekje doorbikkelen, dan breekt hier de vakantieperiode ook aan.

Geniet in Peru en als je nog in Lima bent, doe je dan even de groetjes aan de familie van mijn broer? :)

groetjes,
Tonia