Onze reis door Zuid-Amerika

Al 3 weken onderweg

We zijn drie weken onderweg. Wat hebben we gedaan sinds het vorige verhaal?
Het thema lijkt wel vervoer te zijn. We gingen met een skilift omhoog op de berg bij Carlos Paz. We raakten verzeild in de jaarlijkse autorally van Icho Cruz. We vlogen naar Buenos Aires. Daar bezochten we de dierentuin en ook het beroemde centrum met het plein waar de Dwaze Moeders hun rondes doen. We hebben na drie dagen Buenos Aires de boot genomen naar Colonia in Uruguay. Daar hebben we drie relaxte dagen doorgebracht aan zee. Daarna vlogen we naar Noord-Argentinië, naar Tucuman. We zijn nu met onze huurauto via een prachtige tocht door de bergen aangekomen in het rustige bergstadje Tafí del Valle. We logeren hier in het voormalige Jezuïtenklooster Tacanas. En vandaag maakten we een stoere bergtocht op paarden. Wil je Marijne op haar paard zien zitten? Kijk dan bij de foto´s! We merken dat het noorden van Argentiníë meer ´Zuid-Amerika´ is dan het midden van het land. Tot nog toe was het redelijk westers: de mensen, de spullen in de winkels. Hier wordt het Indiaanser. Een lust voor het oog!

Wat heeft Marijne zoal ontdekt?
Dat ze knutselen geweldig vindt! Er zitten nu ook een schaartje, plakband en wascokrijtjes in haar rugzakje. Ze knutselt wat af aan de restauranttafels! Ook vond Marijne de tangodansers op de terrassen van Buenos Aires fascinerend. Toen de dansers klaar waren met hun voorstelling, gaf Marijne op de dansvloer een toegift! En, Marijnes Spaans gaat met sprongen vooruit. Ze telt nu al tot 40 (verder dan in het Nederlands!) en ze strooit met gracias en adios. Ook kan ze om de rekening vragen, heel praktisch! Ze leert sowieso snel hoe het werk in restaurants, in taxi´s en in het vliegtuig. ´Ik wil niet meer lopen, zullen we een taxi nemen?´ Dat hoorden we haar in Zaandam nooit zeggen!

Wat vinden we het lekkerste eten?
- Marijne: pizza!
- Etienne: borrelhapjes op het terras in de zon.
- Miriam: de gegrilde vis bij Icho Cruz.

Waar kijken we naar uit voor de komende weken?
- Miriam: de ´tren de las nubes´, een treintocht hoog door de bergen.
- Marijne: 4 jaar worden!
- Etienne: morgen kanovaren op het meer.

Met wat uit onze rugzak zijn we heel blij?
- Etienne: mijn renschoenen die trouwens opmerkelijk goed geconserveerd blijven...
- Miriam: het luidsprekertje bij onze MP3, zodat we de verhalen van Nijntje en Knofje kunnen luisteren (en stiekum ben ik ook heel blij met de hondenpieper).
- Marijne: mijn knex!

Heb je zelf een vraag aan het panel? Laat het ons weten! Veel groeten vanuit Argentinië!

Oma en opa Alkmaar

Lieve Marijne,

Nog bedankt voor de mooie omakaart, die je ons gestuurd hebt, wat een leuke kaart vinden we dat.
We zullen proberen je op je verjaardag te bellen, maar
op onze sms reageren, papa en mama niet, dus weten we niet of het wel aankomt. Kusjes van ons beiden

Ellen P.

Lieve Miriam, Etienne en Marijne!
Wat een heerlijk reisverslag! Wat een avontuur...ik geniet er enorm van. Wat een verrijking en zeker zo samen met jullie wondertje, echt prachtig! Kan niet wachten op jullie volgende verhaal:) Liefs, Ellen

Henk L.

Hoi Miriam, Etienne en Marijne,
Ik moet bekennen dat ik al enkele dagen open een nieuw reisverhaal van jullie zat te wachten. Jullie enthousiasme over de reis weten jullie goed over te brengen. Misschien een idee voor de toekomst: een volledig door John de Mol betaalde vakantie met camara zodat heel Nederland van jullie reizen kan meegenieten. Volgens mij een gat in de markt.
Groetjes, Henk

gerrie en arie

hallo luitjes in het verre Argentinie. Eindelijk kan ik jullie terug mailen. Ik heb het te druk gehad om er eens rustig voor te gaan zitten. Maar nu eerst voor Marijne: Hiep Hiep Hoera, hartelijk gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag met veel taart en 4 kaarsjes. Of hebben ze dat in Argentinie niet? Dan doen we het wel over als jullie weer terug zijn. Jullie zien wel veel he, ben erg benieuwd naar de nieuwe foto's Wij zijn vanaf zaterdag 12 dagen met vacantie en kijken dus weer uit naar jullie volgende verhaal als we terug zijn. Veel liefs, Gerrie en Arie

Martha

Bedankt voor jullie geweldige verhalen en foto's! Ziet er geweldig uit. het lijkt me heel bijzonder om dit met z'n 3-en te doen. Mooi om te lezen hoe Marijne zich meteen aanpast en zich vermaakt. Alvast hiep hiep hoera voor Marijne voor zondag! 4 jaar, een mijlpaal! liefs, Martha, Erwin, Rick en Jesse

Ruud van Nistelrooij

Marijne,

Van harte gefeliciteerd met je 4e verjaardag en dat nog wel op moederdag! Althans in Nederland (in bepaalde culturen). Miriam, daarom ook mijn gelukwensen. Geen moeder zonder vader, daarom feliciteer ik ook Etienne.
Ik geniet van jullie verhalen.
Groet,

Ruud

Ellen P.

Marijne, Happy Birthday!!! Geniet maar lekker van deze bijzondere Kleuterperiode, weinig kindjes die mee mogen maken wat jij allemaal meemaakt, geweldig! En mama Miriam, fijne Moederdag! XXX Ellen

Marc Buishand

Hallo Miriam, etienne en jarige jop.
Erg leuk om jullie enthousiaste belevenissen te volgen.
Etienne, ik kan me nog nog herinneren dat je op een terras in portugal vertelde wat voor voorstelling je er bij had als jullie samen op avontuur zouden gaan in Zuid-Amerika. Als ik de verhalen lees en de foto's bekijk heb ik het gevoel dat je aardig in de richting zat.
Geniet er van met elkaar!

Groet van Marc.

Peter, Karin, Daan en Meike

Hallo! Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Marijne! Of moet dit ook al in het spaans? Kennen ze daar ook taart (met kaarsjes) of moet ze het zonder doen? Wat zien jullie er stoer uit op een paard, vooral Marijne nauurlijk! Groetjes Karin W.

Carlijn

Lieve Etienne, Miriam en Marijne,
Gefeliciteerd met je vierde verjaardag, Marijne!
Hebben jullie een leuke dag gehad? En wat een geweldige site hebben jullie gemaakt. Super mooi!
Het klinkt ook alsof jullie het heel erg naar jullie zin hebben. Nou dat is jullie erg gegund!
Nog heel veel plezier!
Liefs,
Carlijn

Iris

Hoi allemaal,

Wat een prachtige verhalen schrijven jullie toch! Miriam, je korte tijd bij BureauTaal heeft je nu al wat overgeleverd... Ik lees met veel plezier jullie belevenissen, heerlijk begrijpelijk :)

Marijne, gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je een gezellige dag gehad met heel veel mooie kadootjes!

Geniet lekker van jullie 'naar-uit-kijk-momenten' de komende weken! Tot het volgende berichtje!

Groetjes Iris

Jeroen

Goed om te lezen dat jullie je zo vermaken. Het is natuurlijk wel afzien om alvast zo'n voorproefje op je pensioen te nemen! Etienne mag wel wat van die borrelhapjes mee naar Nederland nemen. Dan kunnen we hier nog eens napraten, terwijl we die gepast wegwerken.

25% van de taart is op, het grootste stuk moet dus nog komen. We zijn benieuwd!

Groetjes,

Jeroen, Loira en Emily

zeger

hallo lieverds,

Ik wist helemaal niet dat jullie weg waren. stiekem er van door gaan he...

Wat heerlijk om die mooie foto van jullie te zien. Mooi om dromen na te leven, doen jullie goed.

Hier alles prima, we hebben een huis gekocht, dus als jullie terug zijn hoeven jullie niet te helpen verhuizen, want we gaan er 1 juli al in. heel tof, om de hoek. De straatnaam geeft onze nieuwe levensstijl aan. We gaan wonen in Suriname (straat) uitkijkend over een grasveld en het kanaal. Kanaalzicht en emaus op steenworp, wat wil je nog meer?

Ik ga de site zeker bijhouden, want dat is leuk.

Muchos besos y disfrutar vos tiempo en America del Sur.

Zeger