Onze reis door Zuid-Amerika

Bericht uit Bolivia

We verkennen nuSanta Cruz, de grootste stad van Bolivia. Er is veel bedrijvigheid! Gelukkig valt de drukte aan ons zwembad mee... En, Marijne heeft hier al haar eigen stamkroeg. Ze bakken er lekkere pannenkoeken met aardbeien.

Waar zijn we geweest, de afgelopen weken?

In Noord-Argentinië. Voor de liefhebbers iets meer detail:

• In bergstadje Cafayate hebben we lekker gefietst. En daar vierden weMarijnes vierde verjaardag in stijl. En we hebben er wijnijs geproefd, mmm.
  • In de grote stad Salta gingen we met een skilift de berg op (en weer af) en bezochten we zelfs een museum. Onderweg van Salta naar Tilcara hebben we rondgewandeld bij de ruïnes van Quilmes.
  • Rond het bergdorp Tilcara reden we door prachtige berglandschappen.

Wat hebben we gezien?

Naast de geitenboerderij, de lamafarm en mooie ruïnes van beschavingen van rond het jaar 1000? Nou, vooral heel erg veel prachtige natuur. We hebben echt genoten van de berglandschappen van Noord-Argentinië. Met onze huurauto reden we door de enorm gevarieerde landschappen. Een greep: regenwoud, fascinerende rotsformaties, gekleurde mineraalbergen, beboste heuvels, groene valleiën. En af en toe een schaap of koe of ezel op de weg, verrassing! We keken onze ogen uit. Bij de foto´s vind je enkele plaatjes (die natuurlijk nog geen fractie van de schoonheid weergeven!). En, we zijn op de steenbokskeerkring geweest. Extra leuk omdat we over een paar maanden ook op de evenaar zullen staan!

Zijn er nog verrassende weetjes?

Ja! Etienne heeft z´n hardloopschoenen echt gebruikt! Miriam is in een Spaans boek begonnen. En Marijne leert tegenwoordig Spaans van wat ze om zich heen hoort. Wat betekent ´disculpe´? Wat betekent ´jugo de naranja´?

Wat gaan we de komende wekendoen?

We blijven een tijdje in Bolivia. Het goede nieuws is namelijk dat er hier dit weekend moederdag gevierd wordt! (Ja ja, voor de tweede keer een verwendag voor mij!) Dinsdag vliegen we naar Sucre, ook een mooie stad. En daarna gaan we ook nog naar La Paz en naar het hoogste meer ter wereld: het Titicacameer. Tegen die tijd schrijven we vast weer een bericht!

Wouter

Prachtige reis! Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen, zijn wij er toch ook een beetje bij. Ben benieuwd of Marijne door dit avontuur een wereldreizigster gaat worden.
Veel plezier!

gerrie boersma

hallo wereldreizigers, wat maken jullie geweldige tochten. Hoe is het weer daar nu, winter of herfst? Wij zijn weer een paar vdagen terug van Sicilie, ook erg mooi, ook veel rondgereden met de huur"Panda", en veel gezien en ngenoten van de prachtige natuur in mei. Maar dat is weer heel anders als die machtige bergen daar. En dan nog naar de hoogste stad van de wereld. Ben benieuwd hoe het daar is. Veel lieve groetjes, Arie en Gerrie

Desirée

Wat leuk om te lezen Etienne, je ziet er op alle foto's stralend uit ! Dat mag ook wel met zo'n prachtige familie in zo'n prachtig landschap. Denk maar lekker niet aan ons....(net boos opgehangen na een telefoontje met R over de PdF.....en ik ben nog steeds bezig met vragen van VNG over het verslag LZO en met achterstalige betalingen... DIT WIL JE ALLEMAAL LEKKER NIET WETEN....)groetjes, Desirée

Martine

Lieve Marijne, Miriam en Etienne,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen.
Marijne nog heeeel erg gefeliciteerd met je 4e verjaardag!! Marieke heeft ook het feest gehad (nog bedankt voor jullie kaart!) en ze gaat nu naar school.
Een groot feest is het!
Met ons alles goed. We hebben een heerlijke vakantie in Thailand gehad met z'n vieren en nu is het in Nederland heerlijk weer, dus lekker van het buitenspelen genieten. En lekker de hangmat in de tuin.
Mijn werk bevalt ook heel goed! Ik vind het echt zo fijn om in het ziekenhuis te werken. Ik weet nu ook dat ik nog 6 vakken op de UT ga doen, daarna kom ik in aanmerking om te starten met de opleiding tot klinisch fysicus. Ijverig als ik ben, haha, ben ik al gelijk begonnen met studeren. Complexe getallen, limieten, laplace transformaties...ze komen allemaal weer voorbij. Even wennen weer, maar dat gaat wel vlug.
Eric heeft helaas nog geen werk, maar met het mooie weer kan hij nog van alles in de tuin doen.
Over een paar weken lees ik nog wel een keer op de site.
Jullie lekker genieten en pas goed op elkaar he?!
veel liefs,
Martine