Onze reis door Zuid-Amerika

Weer thuis!

Beste allemaal,

Hier zijn we met het laatste verhaal van onze reis! Bij de foto's vind je beelden van onze laatste weken in Ecuador, en een paar van onze eerste dagen weer in Nederland.

Wat zijn voor ons de hoogtepunten in de landen die we bezocht hebben?

We hebben in alle landen genoten van het wandelen door de stad, het voetballen op het plein en hetkletsen met taxichauffeurs en serveersters. Etienne liet zich elke week scheren bij de kapper. Ook liet hij zijn schoenen elke week poetsen. Dan zijn er natuurlijk wat bijzonderheden per land. In de opsomming laten we de ene nacht in Chili en het lange weekend aan zee in Uruguay maar even buiten beschouwing!

• In Argentinie reden we zelf met de auto door prachtige berglandschappen. En Marijne was met ons onder de indruk van de tangodansers in Buenos Aires.
  • In Bolivia maakten we het bedrijvige leven mee in Santa Cruz en in Sucre.
  • In Peru relaxten we in Arequipa en deden wetweedaagse tours naar de condors en naarMachu Picchu.
  • Ecuador was het meest groene en toeristische land van onze reis. Ook hier was hetheerlijk om lekker te zwemmen in de zee en in de (thermale!) zwembaden! En voor Marijne was het heel fijn om met haar grote nichten te kunnen spelen, na al die tijd met alleen haar papa en mama!

Was er nou echtalleen maar positief nieuws te melden?

Ja echt! Het was het geweldig reis. We kijken ermet veel plezier en voldoening op terug.Alhoewel...

• Waarschijnlijk missen we de foto's van twee dagen, door een corrupt geheugenkaartje.
  • Toen we in Ecuador waren, was het vakantiehoogseizoen begonnen. De toeristen uit Noord-Amerika en Europa hadden ook vakantie. En ze kwamen in grote getale naar Ecuador. Dat betekende voor ons dat we niet altijd vanzelfsprekend terecht konden in het hotel van onze eerste keus. Aan de andere kant zijn er in het hoogseizoen meer activiteiten. Dat is leuk!
  • We zijn trouwens nagenoeg niet ziek geweest. In de tweede vakantieweek had Marijne een nacht oorpijn en was Miriam een paardagen flink verkouden. Maar verder hadden we de hele reis niks! Opverschijnselen van hoogteziekte na dan.Als we boven de 3000 meter verbleven, dan hadden we er best last van. Slapeloosheid en draaierigheid zijn niet grappig! Gelukkig leek Marijne zich er niks van aan te trekken.
  • Misschien is wel de grootste 'maar' van onze reis, dat het naar meer smaakt! We hebben nog even geduld hoor.

En wat doen we nu thuis?

• Het isvoor onsweereven wennen aan het Nederlandse leven. Zelf weer de wc schrobben, de was doen en de tafel afruimen... Verder was het op reis geen vraag welke broek je aan zult doen (1 van de 2 namelijk). En nu we weer een kast vol kleren hebben, hebben we eigenlijk niks om aan te trekken! En ook heel gek dat mensen vragen wat we volgende week gaan doen. Alsof we dat zo lang van te voren weten! Haha. We zullen onze agendas maar weer eens gaan opzoeken...
  • Marijne vond het geweldig om haar speelgoed weer te ontdekken. Wat een paradijs is hetdat zeineens weerkasten vol speelgoed heeft. Komende week mag ze naar school. En dan gaan wij ook zo langzamerhand weer eens aan werken denken.
  • We zijn blij dat onze internetverbinding thuis sneller is dan die in de internetcafeetjes op reis. Heel handig om nuop Funda te kunnen kijken waar we willen gaan wonen. En om een fotoalbum te kunnen gaan maken van onze duizenden fotos!

Kortom, er is genoeg om ons bezig te houden!

Dank voor jullie reacties op onze reisverhalen. Fijn dat jullie op die manier met ons mee reisden. En, heel graag tot een volgende keer!

Veel groeten van Etienne, Miriam en Marijne

Gerda

Welcome home!
Wow, wat een avontuur zeg! Ik heb jullie verslagen met veel plezier gelezen en genoten van de leuke foto's. Jammer dat dat nu ook weer op houdt....
Succes met de zoektocht naar een leuk huis.

Martha

Welkom thuis!!! Bedankt voor al jullie verhalen en foto's. Het zal best wennen zijn om hier weer te zijn. Maar er zijn vast ook leuke dingen aan het weer thuis zijn. Tot snel!

Karin

Hallo Miriam, Etienne en Marijne!
Welkom thuis!! Ga nog maar lekker even nagenieten van de geweldige reis! Ik vond het erg leuk om jullie verhalen en foto's te lezen/bekijken!
Marijne, veel plezier op je nieuwe school!

Groetjes Karin

Desirée

Ha ET, jij weer thuis, ik nog in León, de laatste paar dagen. Wat een positieve verhalen hebben jullie! Natuurlijk hebben we erg veel bij te praten. Hopelijk woon je binnenkort ergens in de buurt van Utrecht. Wij vliegen zondag weer terug. Nog één dag 38 graden, langzame internetcafés en dan zal ik ook weer zelf moeten koken en wassen en werken ;-(((

Wilhelmien

Lieve Etiënne, Mirjam en marijne,

Ook ik heb een stukje van jullie reis mogen meebeleven. Het was me een waar genoegen.
Over een weekje kom ik ook weer naar huis. Wie weet zien we elkaar dan weer bij Ton en Youette of zo.
Marijne, veel plezier op je nieuwe school. Je bent nu echt een groot meisje geworden hoor!
lieve groet Wilhelmien.

Anny en Ton

dag luitjes

welkom thuis in het ook zonnige Nederlandse kikkerland.
succes bij het weer oppakken van jullie leventje hier.

groeten Anny en Ton